Actieve Masterclass in het sociale zakendoen!

  • 20 december 2011
  • -Reacties

Op donderdag 15 december 2011 openen 12 ondernemers hun laptop of iPad in het oude Philips pand van Seats2meet Eindhoven. Het meebrengen van een computer is een must volgens Richard Heesen van Getting Social om direct actief deel te nemen aan een workshop Social Business.

De bijeenkomst, gericht op een juiste inzet van middelen als sociale media, is de laatste in een reeks van drie bijeenkomsten. Mocht je bij een workshop gericht op toepassing van Social Media denken aan een statische bijeenkomst met advies in de vorm van eenrichtingsverkeer, dan zit je er in dit geval ver naast. In een intieme setting worden vanaf de eerste minuut direct concreet vragen gesteld over thema’s waar de ondernemers binnen hun eigen bedrijf tegenaan lopen.

Interactief en dynamisch

De Masterclass is verdeeld in twee groepen van 6 ondernemers, dit om interactie zoveel mogelijk te bevorderen. Deze ondernemers komen uit allerlei sectoren: van een bedrijf gespecialiseerd in ledverlichting, tot een technische onderneming actief in de medische wereld. Allemaal komen ze bijeen met één doel: leren om nieuwe manieren van communiceren met de klant sterker in te zetten, en dat passende bij de cultuur van het bedrijf. ‘Het is erg nuttig om bij andere bedrijven mee te kijken, en van hun uitdagingen meer te leren’ wordt door een ondernemer gezegd, ‘dit zorgt ervoor dat je deze kennis in een andere vorm weer kan toepassen op je eigen onderneming’. Er wordt door de ondernemers aangegeven dat volgers krijgen niet het moeilijkste gedeelte is, maar dat het hem zit in een individu ook echt iets laten doen, het kopen van je product bijvoorbeeld.

Onderwerpen aan bod

De onderwerpen die behandeld worden in de Masterclass gaan over de inzet van allerlei typen sociale media, en het effect hiervan op de mensen die er gebruik van maken. ‘Zelfs via LinkedIN kun je kiezen hoe je over komt bij anderen’ legt Richard Heesen uit. En belangrijk is om consistent te zijn: ‘het klinkt simpel, maar let er bijvoorbeeld op dat iedereen in je onderneming de juiste profielnaam gebruikt’. Maikel Beerens van Xilloc Medical BV, een van de deelnemende ondernemers, gaat er direct mee aan de slag: ‘ik vond het een leerzame Masterclass, doordat ik meteen vragen kon stellen over hoe ik sociale media het beste in kan zetten richting mijn specifieke doelgroep van klanten’.

De Masterclass Social Business zal volgend jaar weer plaatsvinden. Interesse? Stuur dan alvast een e-mail naar arna.arnautovic@syntens.nl van Syntens Innovatiecentrum.

 

Tags: