SILO benoemd tot “European Design Agency of the Year”

  • 30 mei 2012
  • -Reacties

Op zaterdag 26 mei 2012 zijn in Helsinki de winnaars van de European Design Awards 2012 bekend gemaakt. Uit meer dan 1.200 inzendingen uit 20 landen kwam het Haagse bureau SILO als grote winnaar uit de bus met 3 gouden awards, 1 zilveren award en de benoeming tot “European Design Agency of the Year”. Nooit eerder in de geschiedenis van de European Design Awards scoorde een bureau 3 gouden awards op rij. Syntens Innovatiecentrum is sterk betrokken geweest bij de ontwikkeling van het bureau en is bijzonder trots op de positie die het bureau wist te behalen.

SILO

SILO is een bureau voor branding, communicatie en design. Het is gespecialiseerd in de ontwikkeling van merkidentiteiten, campagnes en interactieve media en won een gouden European Design Award voor Muziekgebouw aan ‘t IJ (brochures), LUX Nijmegen (company logo) en OrangeOlive (brand illustration). Een zilveren award werd gewonnen voor HYPO Art Supermarket (brand implementation).  Syntens Innovatiecentrum is nauw betrokken geweest bij de ontwikkelingen die het bureau doormaakte.

Rol Syntens

“Syntens Innovatiecentrum heeft ons relatief jonge bureau enorm geholpen als sparring partner en matchmaker op het gebied van onze business strategie. In de eerste paar jaar van ons bestaan hebben we ons gericht op de opbouw van ons bedrijf en hebben we vooral meebewogen met de ontwikkelingen in de markt. We waren vooral blij verrast door de vliegende start die we als bedrijf hebben gehad,” vertelt Dennis Flinterman, mede-eigenaar van SILO.

Hij vervolgt: “Dankzij Syntens zijn we veel beter gaan nadenken over wat onze onderscheidende waarde als bedrijf is voor de markt. Syntens heeft ons in contact gebracht met een coach, die sindsdien onze sparring partner is en ons heeft geholpen onze visie op merken handen en voeten te geven. Dit heeft geresulteerd in een geheel eigen visie en aanpak op het gebied van merkstrategieën.”

Kracht van SILO

Paulien Roovers, innovatieadviseur bij Syntens: “SILO verdient deze prijzen echt en dit geeft hen een mooi platform om het verhaal van SILO te vertellen. De kracht van het bureau ligt in het vertalen van strategische doelstellingen naar effectieve communicatie die daadwerkelijk raakt en verbindt. Ze weten opdrachtgevers te verleiden en mee te nemen in hun bijzondere visie. Ik heb samen met hen een concreet innovatieactieplan gemaakt en hen aangezet tot innovatief denken. Daarna was de verbinding tussen ondernemer en coach Ries Meertens en SILO snel gelegd. Deze koppeling heeft ervoor gezorgd dat een maketingstrategietraject werd doorlopen. En met resultaat!”

Gouden award voor Muziekgebouw aan ’t IJ

SILO won een gouden European Design Award voor Muziekgebouw aan ‘t IJ (brochures), LUX Nijmegen (company logo) en OrangeOlive (brand illustration). Een zilveren award werd gewonnen voor HYPO Art Supermarket (brand implementation). De European Design Awards is een samenwerking tussen vooraanstaande designmagazines uit 15 Europese landen, waaronder het Nederlandse BNO Vormberichten. De prijs werd dit jaar uitgereikt in Helsinki, European Design Capital 2012.

Winnaar SILO

Links midden Dennis Flinterman en rechts midden Rene Toneman, partners SILO.

Tags: