Nieuwe online reality over jonge ondernemers

  • 05 januari 2015
  • -Reacties

Holland Media Movies komt met de eerste Nederlandse online realityserie: De Jonge Haantjes. In deze serie volgen we zes jongens onder de 26 jaar in hun eerste stappen naar ondernemerschap. De elfdelige serie wordt vanaf februari uitgezonden op het nieuwe online platform The Makers Channel, van FOX Nederland en EU1.TV. Hoofdpartner van het programma is de Kamer van Koophandel.

In de vernieuwende realityserie zien we elf weken lang de stappen, ontwikkelingen, hoogte- en dieptepunten van zes jonge hanen die aan het begin staan van de doorbraak van hun bedrijf. Deze ondernemers zijn misschien wel de nieuwe underage entrepreneurs die de economie draaiende gaan houden. Maar hoe is het nou om op zo’n jonge leeftijd te ondernemen en ook nog te studeren en een sociaal leven te onderhouden? Elf afleveringen lang zien we hoe deze zes jongens dit doen.
We volgen Nick Bresser (20) en Julius Weise (21) van het fairtrade schoenenmerk MIPACHA, acteur Arnold Janssen (23), Jochem van Rijn (26) en Thijmen de Schipper (26) van Play Helix en Sander Berendsen (20) van het online gadgetwarenhuis SB Supply.

De jongens zijn pas net aan het ondernemen maar zijn al flink succesvol. Sander begon al op zijn 16e en behoort nu tot de top 25 beste jonge ondernemers in Nederland. Nick en Julius gaan de hele wereld over met hun schoenen en Jochem en Thijmen veroveren de speelgoedmarkt met hun innovatieve combinatie van beachball en badminton. Als acteur is Arnold zijn eigen product, ook hij is flink aan de weg aan het timmeren voor zijn grote doorbraak. Bijzonder aan het programma is dat het geheel geproduceerd wordt door een team van jonge tv-makers onder de 26 jaar.

Ondernemen is hot en vooral onder jongeren. Op scholen moeten jongeren kleine bedrijfjes beginnen en steeds meer studenten willen een eigen zaak. “Jonge ondernemers zijn de toekomst. Het contrast tussen naar school toe gaan en ondernemen is groot en toch zijn er steeds meer jongeren die op zeer vroege leeftijd beginnen met ondernemen”, aldus producent Nicole van Nierop. “Waarom we kiezen voor een online serie is omdat we mensen zelf willen laten kiezen wanneer ze het programma kijken. Daarnaast is het ook nog de allereerste online reality serie. Hiermee hopen we een nieuwe vorm van videocontent te leveren.” De Jonge Haantjes is vanaf februari te zien op The Makers Channel.

Holland Media Movies is een jong Amsterdams mediabedrijf dat tv formats, tv series, films en mediaconcepten ontwikkeld en produceert. Holland Media Movies wil het bedrijfsleven integreren in de content die ze produceren. Vanaf 20 januari heeft Holland Media Movies een eigen internetkanaal binnen The Makers Channel: Holland Media Factory. Op dit kanaal krijgen jonge tv-makers een podium om hun content uit te zenden en te delen.