Resultaat LiveWIRE-event 21 augustus 2015: kennis, contacten en businessdeals

  • 02 september 2015
  • -Reacties

LiveWIRE-events zijn bedoeld om ondernemers te versterken met specifieke kennis en nieuwe contacten. Het concept werkt, zo bleek na afloop van het event van 21 augustus 2015, dat ging over slim PR bedrijven. Vol met praktische tips, nieuwe contacten en sommigen zelfs met een business deal op zak, gingen de aanwezige ondernemers het weekeind in. LiveWIRE vroeg twee van hen naar hun reactie.

“Vandaag heb ik handig gereedschap in handen gekregen”
Robert Peters van Excellent Access is een van de zo’n 50 aanwezige deelnemers. Het is zijn tweede LiveWIRE-event. Wat verwachtte hij eigenlijk van LiveWIRE? “Ik ben leergierig. Ik kwam hier om te netwerken, en het programma sprak me aan.”
Robert toont meteen de toepasbaarheid van het Message House aan: “Met mijn bedrijf voeren we technisch werk uit op moeilijk bereikbare locaties door ernaartoe te klimmen. Ik heb nooit eerder zo gestructureerd gekeken naar mijn missie, visie en kernboodschappen. Vandaag heb ik handig gereedschap in handen te gekregen om onze kernboodschap coherent op te kunnen bouwen. De 3 kernboodschappen die ik nu heb geformuleerd, ga ik naast onze website www.excellentaccess.nl leggen om te kijken of ze goed genoeg in de site naar voren komen.”

Follow up
LiveWIRE belde Robert een week na het event op, om te vragen hoe de website ervoor staat. Robert: “Ik heb inderdaad onze website tegen het licht gehouden. Tijdens het LiveWIRE-event werd me duidelijk hoe belangrijk het is om een heldere boodschap te hebben die uit slechts een paar pijlers bestaat. Na een kleine revisie verwoordt onze homepage die boodschappen nu duidelijk.”

“Als klein bedrijf moet je keuzes maken. Je kunt niet alles doen”

Ook Anne Gierveld is aanwezig. Zij werkt bij LG Sonic, winnaar van de LiveWIRE-award 2014. LG Sonic ontwikkelde een duurzame techniek om via ultrasone geluidsgolven de algen te verminderen.
“Het was leuk vanmiddag. Veel tips kloppen ook echt. Een voorbeeld? Niet alles hoeven doen. Je tijd en geld is beperkt en zeker als klein bedrijf moet je daar gewoon keuzes in maken. Fijn dat ik hierin vanmiddag bevestigd werd. Je laat je in de beginfase van je bedrijf gek maken door de wereld om je heen, maar je moet de kanalen kiezen die voor jou relevant zijn.
Wat ik vandaag heb geleerd: zorg dat je persoonlijke band met journalisten opbouwt en kijk naar journalisten die heel specifieke kennis hebben over jouw vakgebied en daar ook over schrijven. Elke andere journalist krijgt dagelijks al honderdduizend persberichten over zich heen.”

De meerwaarde van LiveWIRE
Wat heeft LG Sonic eigenlijk gehad aan LiveWIRE? “Vorig jaar hebben we meegedaan met de LiveWIRE-award, en de juryprijs gewonnen. We hebben veel advies gekregen, veel geleerd en dat heeft heel veel naamsbekendheid opgeleverd.”

Business deals

Celina Wang, programma-manager LiveWIRE vanuit Shell, organiseerde het event van 21 augustus: “Als organisatie zijn we goed op de hoogte van de follow ups die voortkomen uit onze events. Tijdens het event van 21 augustus zijn er in ieder geval twee business deals gemaakt tijdens de netwerkborrel na afloop. Ook dat is LiveWIRE. Niet alleen kennis delen, maar ook de randvoorwaarden scheppen om nieuwe relevante contacten op te doen. “

Ook deelnemen?
Wil jij ook deelnemen aan het programma? Dan kun je je direct inschrijven via info@livewire.nl.

Tags: