PostboxNL: deze postbus stuurt post door naar je huis of je e-mail

  • 04 september 2015
  • -Reacties

PostboxNLPostboxNL biedt ondernemers en particulieren een vast postadres in Nederland, met een aantal praktische services zoals doorsturen, scannen, bewaren en pakketten. Geboren uit pure frustratie van oprichter Suzanna Strampraat, blijkt het concept breed aan te slaan: PostboxNL wordt nu gebruikt door expats, zzp’ers die een tijdelijk of alternatief adres in Nederland nodig hebben, en internationale bedrijven. PostboxNL is in de race voor de LiveWIRE Rising Star.

Een postbus hebben, is handig als je geen vast adres hebt, of als je niet wilt dat je huisadres voor zakelijke post wordt gebruikt. Nadelen: het kost nogal wat, en je moet wel zelf binnen bepaalde tijden de post ophalen. PostboxNL maakt een postbus hebben eindelijk makkelijk. Door post gewoon door te sturen, of in te scannen en naar je te mailen. Zo heb je altijd toegang tot je (zakelijke) post. Waar je ook bent, wanneer je maar wilt.

Trends: mobiele wereld en bescherming privé
PostboxNL springt met het concept in op een aantal trends in de samenleving: ondernemers worden steeds mobieler, zzp’ers werken vanuit een flexibel kantoor, een groeiend aantal mensen werkt internationaal en mensen hebben de behoefte hun privégegevens te beschermen. Maar ook de afnemende hoeveelheid fysieke post, de digitalisering van papier en het online beheren van administratie spelen een rol.
PostboxNL is een praktische en voordelige oplossing. Suzanna Strampraat, mede oprichter van PostboxNL en verantwoordelijk voor de marketing en communicatie: “Klanten die bij ons een postbox hebben kunnen vertrouwen op onze professionele dienstverlening, zodat zij altijd en overal inzage hebben in hun post.”

Ontstaan uit ergernis
Het idee voor PostboxNL is ontstaan vanuit ergernis over de traditionele postbus van PostNL, zegt Suzanna: “Als ondernemer was ik genoodzaakt een postbus te nemen omdat ik werkte vanuit huis, maar niet met mij privé-adres wilde communiceren naar mijn zakelijke relaties. De hoeveelheid traditionele post was gering, de kosten relatief hoog en ik was gebonden aan openingstijden van de winkel om mijn postbus te legen. Toen broeide het idee dat het ook anders kon.”
Het kernteam van PostboxNL bestaat uit 3 man. “Mijn vader Peter Strampraat is 40 jaar werkzaam geweest bij PostNL. En dan is er Ron Huijers, een ervaren ondernemer en sterk in organiseren en automatiseren. We vullen elkaar heel goed aan en dat is echt super.”

Groeien en verder professionaliseren dienstverlening
De jaarlijkse omzet van PostboxNL is nu zo’n 20.000 euro, met groei van 10 procent per maand. Ambities te over. Suzanna: “Door automatisering wordt op korte termijn de dienstverlening verder geprofessionaliseerd. Eind 2015 is er een goed werkende online portal, waarmee klanten hun post altijd inzichtelijk hebben en ze heel eenvoudig hun persoonlijke instellingen kunnen wijzigen. Hierdoor worden de administratieve lasten minder waardoor de tarieven scherp kunnen blijven.” Suzanna heeft vertrouwen in een succesvolle toekomst van haar bedrijf: “We willen binnen twee à drie jaar ons klantenbestand uitbreiden tot circa 1000. En op de wat langere termijn wil PostboxNL ook internationaal haar vleugels uitslaan naar Duitsland, België, Frankrijk en Spanje.”

Stemmen
Breng je stem uit op PostboxNL of één van de andere Rising Star deelnemers op de stempagina.

Meer informatie   
www.postboxnl.nl
Twitter: @PostboxNL

Lees de verhalen van de andere RIsing Starkandidaten!

Bird Control Group: veilig en diervriendelijk vogels verjagen met laser
DMS Holland BV:
Innovatieve, brandstofbesparende motion control op jachten
NoFoodWasted:
voedselverspilling tegengaan met app ‘Afgeprijsd’
PowerWindow
Stroom opwekken via vensterglas

Tags: