Kring: Bent u klaar voor een groene toekomst?

  • 14 februari 2012

Duurzaamheid? ‘Nee, niet weer … het kost zo veel tijd en geld.’ Maar wat als duurzaamheid betekent dat uw omzet aantoonbaar stijgt? Dat er aan het einde van het jaar meer geld in uw portemonnee terecht is gekomen? Dan wordt het leuk, duurzaamheid! Meer met minderen!

Tijdens de Kring 'Vermarkten van Duurzaamheid' leert u hoe u met duurzaamheid snel meer toegevoegde waarde kunt leveren aan uw klanten. De kring bestaat uit drie collectieve sessies en een aantal individuele sessies. Het inspireren van elkaar en het leren en direct toepassen van nieuwe inzichten staan centraal. Daarnaast werkt u in individuele sessies aan uw DIAP, het actieplan op maat van uw bedrijf. In de individuele sessies wordt u begeleid door een Syntens innovatieadviseur.  

Wat brengt het u?

1. Een frisse blik en scherp zicht op uw huidige duurzaamheidprofiel. Hoe duurzaam bent u al? Hoe zien andere ondernemers uw positie?
2. Een onderscheidende duurzame propositie in de markt, waarmee u al direct richting de markt kan gaan communiceren.
3. Een Duurzaam Innovatie Actie Plan (DIAP) voor de komende jaren om stap-voor-stap meer business uit uw duurzaamheid te halen.

1ste collectieve sessie

- Iedere ondernemer presenteert zichzelf kort (pitch) aan de hand van de uitkomsten van de DQS: wie bent u, wat doet u, hoe ziet u uw duurzaamheid en hoe ambitieus bent u?
- Aan de slag met het eerste deel van het DIAP; een externe analyse en het identificeren van uw kansen in de markt. Iedere deelnemer vult zijn eigen kansenkaart in. Vervolgens gaan de andere deelnemers uw kansen beoordelen en waar mogelijk aanvullen.

2de collectieve sessie

- Uitleg over het propositiehuis.
- Verder uitwerken doelgroepen en markten - wat is uw belofte aan de markt en hoe onderscheidt u zich?
- Laaghangend fruit: Wat kunt u nu al vermarkten? Welke doelgroepen kunt u morgen al benaderen?

3de collectieve sessie

- Sessie wordt uitgevoerd door een externe specialist met als doel vanuit een creatieve sfeer verder te denken.
- Waar ligt uw duurzaamheid in de toekomst?
- Welke kansen wilt u gaan ontwikkelen in de nabije toekomst en wat heeft u daar voor nodig? U presenteert uw ambities aan de andere deelnemers en krijgt feedback op uw plannen.

Voor wie?

Deze kring is vooral bedoeld voor ondernemers die al investeren in duurzaamheid en energiebesparing, maar moeite hebben om dit ook tot omzet te brengen. Het is vaak verrassend hoe duurzaam u al bent en hoe u uw klanten hiermee kan verrassen.

Data (onder voorbehoud) en kosten:

Dinsdag 14 februari 2012: de Kickoff: hoe duurzaam ben ik?
Maandag 26 maart 2012: Hoe ziet mijn duurzame markt eruit?
Maandag 7 mei: Wat is mijn duurzame propositie?
De kring maakt deel uit van het project Kansenkanon. De eigen bijdrage voor deelnemers bedraagt hierdoor € 175,--.

U wilt deelnemen of een vrijblijvend inspiratiegesprek? U kunt zich HIER direct aanmelden of voor meer informatie contact opnemen met Herlinda Blokker, telefoonnummer 06-229 20 105.
Met iedere deelnemer vindt vooraf een intake gesprek plaats om zo verwachtingen helder in kaart te brengen.