Geld verdienen op de educatieve markt

  • 12 december 2012

Iedere markt heeft zijn eigen kenmerken en een eigen dynamiek. Dat geldt zeker voor de educatieve markt. Deze markt is volop in beweging. Door de digitalisering staan bestaande partijen onder druk, ontstaan er kansen voor nieuwe partijen. Een zeer belangrijke vraag is: hoe kunt u geld verdienen? Voor die ondernemers in de educatieve markt die meer inzicht willen hebben in verdienmodellen, rollen en posities in de markt en manieren waarop u de verkoop succesvol kunt inrichten heeft Syntens de workshop 'Geld verdienen op de educatieve markt’ ontwikkeld.

Voor wie?

Voor alle MKB-ondernemers die meer willen weten over geld verdienen op de educatieve markt, geïnformeerd willen worden over strategische keuzenen en over de praktische aanpak.

Inhoud

De workshop wordt verzorgd door Marcel Heuver. Marcel Heuver is jarenlang verantwoordelijk geweest voor commerciële activiteiten bij Heutink. Sinds enkele jaren ondersteunt hij vanuit ‘Darrel Burns Salespro’ ondernemers in diverse educatieve markten. Marcel heeft hierdoor een brede kennis en ervaring. Ook heeft hij een heldere visie op hoe je geld kunt verdienen op de educatieve markt. Vanuit Syntens is aanwezig Jacqueline de Theije en Wim Joosten. Jacqueline de Theije heeft veel ervaring binnen het onderwijs (bestuursfuncties en Leonardo Onderwijs). Dit jaar heeft zij veel ondernemers gesproken rondom een IPC subsidieaanvraag voor ondernemers in verband met vernieuwing in het (basis)onderwijs. Wim Joosten, nu adviseur van Syntens, is als educatief ondernemer betrokken geweest bij de ontwikkeling en marketing van innovatieve educatieve producten, o.a. de ‘TikTegel’.

Tijdens de workshop zullen zij ingaan op succesvolle bedrijven. Welke keuzen hebben ze gemaakt? Waarom zijn ze succesvol? Verder worden verschillende strategische opties en verdienmodellen toegelicht. Ook wordt ingegaan in op praktische manieren om de verkoop succesvol in te vullen. 

Daarnaast gaan deelnemers ‘hands on’ aan de slag op een eigen ‘Canvas’. Hierop werkt iedere deelnemers eigen keuzes uit met betrekking tot een verdienmodel en de salesaanpak. Deelnemers krijgen vervolgens direct feedback van andere deelnemers en van Marcel Heuver die de workshop verzorgt.

Wat kunnen deelnemers verwachten?

  • Uitgebreide informatie over ‘Best Practices’ in de educatieve markt.
  • Een doorkijk naar de educatieve markt in de toekomst.
  • Uitleg over strategische opties en kansrijke positioneringen in  markten.
  • Uitleg over verschillende verdienmodellen.
  • Zelf strategische keuzes uitwerken op een Canvas.
  • Feedback krijgen op gemaakte keuzes.
     

Waarom mogen ondernemers dit niet missen?

  • In één dagdeel overzicht krijgen m.b.t. de business in de educatieve markt.
  • Het wordt duidelijke welke keuzes ze kunnen maken en wat de voor- en nadelen zijn.
  • Ze krijgen concrete handvatten om de verkoop efficiënt en succesvol in te richten.
  • Ze maken zelf keuzes en krijgen direct feedback op deze keuzes.


De bijeenkomst is interactief waarbij er een ‘werkplaats’ wordt gecreëerd waarin deelnemers op grote borden zelf tot inzicht komen en waarbij visuele interactie met andere deelnemers en Marcel Heuver wordt gefaciliteerd.

Meer informatie en aanmelden

Voor vragen kunt u contact opnemen met Wim Joosten of schrijf je in via de website van Syntens.