Lezing: De omgekeerde wereld van pricing

  • 27 september 2011

De omgekeerde wereld van pricing

Wat is de prijs van een nieuw product? Managers zien pricing vaak als een kwestie van tactisch belang, terwijl het in werkelijkheid gaat om een cruciaal strategisch besluit. De prijs van nieuwe producten wordt nog vaak bepaald op basis van kosten, winstdoelen en de prijs van concurrerende producten.

Hoe bepaalt u de prijs van een nieuw product, als strategische keuze? Aan de hand van aansprekende voorbeelden laten we de beperkingen van deze conventionele benadering zien en introduceren we het concept 'value pricing', waarbij de prijszetting gebaseerd is op de waarde van het product voor de klant. U maakt kennis met de tools en concepten zodat u zelf met succes value pricing kunt toepassen op uw eigen innovaties. Zoals recentelijk ontdekte psychologische factoren die verband houden met pricing:

  • Welke prijszetting versterkt de band met uw klant en vergroot de nieuwsgierigheid naar de voordelen van uw product?
  • Welke prijs acht de consument redelijk en vergroot het vertrouwen in uw product?
  • Hoe werken kortingen en aanbiedingen door op het beeld van de consument?
  • Hoe zit het met pricing en de product life cycle?

Deze lezing heeft als uiteindelijk doel om u goed te laten nadenken over het belang van pricing en u te helpen bij het realiseren van een succesvol pricing-beleid.

Sinds 2010 is prof. dr. Luc Wathieu werkzaam bij de McDonough School of Business van Georgetown University. Hij behoorde tussen 1997 en 2007 tot de vaste staf van de Harvard Business School en doceerde tevens aan de Hong Kong University of Science and Technology en Xiamen University. Luc doceert in marketingmanagement, pricing, branding en communicatie op universiteiten en hogescholen, MBA-opleidingen en het bedrijfsleven in Azië, Europa, Afrika en de VS.
Na de lezing van prof. dr. Luc Wathieu zal de heer Joris Roosen, Pricing Director bij AkzoNobel Decorative Paints een best practice case presenteren.

Deelnamekosten per lezing bedragen € 95,- (inclusief walking dinner). Kosteloze annulering kan tot één week voorafgaand aan de lezing. De lezing wordt in de Engelse taal gegeven.

Klik HIER om u aan te melden!