Bijeenkomst: Vermarkten van duurzaamheid - Ben je klaar voor een groene Toekomst?

  • 14 november 2011

Het is het jaar 2020. Onze samenleving staat volledig in het teken van duurzaamheid. Duurzaamheid in wonen, werken, mobiliteit, voeding en alle dagelijkse zaken. We wonen in een earthship of aardehuis en leven volgens het cradle to cradle-principe. Komt deze schets overeen met uw beeld van de toekomst?

Het is het jaar 2011. Onze samenleving vindt duurzaamheid steeds belangrijker, iedereen praat erover. Termen als groen, schoon en duurzaam doen het goed bij uw klanten. Dat weet u als geen ander! U heeft al een flink aantal stappen gezet op weg naar een duurzaam product en een duurzaam bedrijf.

Maar er zijn een aantal zaken die eerlijk beantwoord moeten worden:

  • Hoe duurzaam bent u momenteel eigenlijk al echt?
  • Verdient u al aan uw duurzaamheid?
  • Welke kansen en winsten liggen er nog met verdere verduurzaming van uw bedrijf? 
  • Hoe zet u uw duurzame product nu in de markt?
  • Welke nieuwe klanten en markten kunt u door uw duurzaamheid bedienen?
  • Hoe zorgt u ervoor dat u klaar bent voor onze groene toekomst?
  • Houden deze vragen u als ondernemer bezig?

Kom dan naar de kring ‘vermarkten van duurzaamheid!
De kring bestaat uit een intakegesprek, drie workshops en twee individuele sessies. Het leren van elkaar en het direct toepassen van nieuwe inzichten staan centraal. Daarnaast werkt u in individuele sessies aan een aanpak op maat van uw bedrijf.

1ste collectieve sessie: de Kickoff: kennis maken met elkaar en duurzaamheid. Hoe duurzaam bent u al? Hoe kijken de andere deelnemers naar uw bedrijf?
2e collectieve sessie: hoe ziet mijn duurzame markt eruit? Samen met de andere deelnemers in kaart brengen van uw doelgroepen, belangen en behoeften
3e collectieve sessie: wat is mijn duurzame propositie? De belofte en onderbouwing van onder andere het duurzaamheidaspect. Deze workshop is in samenwerking met Clev,strategisch marketingbureau te Amsterdam.

Met iedere deelnemer vindt vooraf een intake gesprek plaats om zo verwachtingen helder in kaart te brengen.Die bedrijven die na de kring de duurzame propositie nog willen vertalen in een duurzaam marketingconcept en marketingplan, kunnen met Clev individueel aan de slag.

Wat levert deelname aan de kring u op?

  • Een frisse blik en scherp zicht op uw huidige duurzaamheidprofiel. Hoe duurzaam bent u al? Ook vanuit oogpunt van anderen.
  • Een onderscheidende duurzame propositie in de markt.
  • Een Duurzaam Innovatie Actie Plan.

Data

(onder voorbehoud)
Maandag 14 november: de Kickoff : hoe duurzaam ben ik?
Maandag 19 december: workshop Hoe ziet mijn duurzame markt eruit?
Maandag 30 januari: wat is mijn duurzame propositie?

En nog 2 data met een persoonlijke afspraak.

Kosten voor deelname

De kring maakt deel uit van het project Kansenkanon. De eigen bijdrage voor deelnemers bedraagt hierdoor € 150,--. Dit is inclusief een eenvoudige maaltijd.

Meer informatie en aanmelden

Herlinda Blokker te bereiken op telefoonnummer: 088 4440 464 of 06 22 920 105 of per mail: herlinda.blokker@syntens.nl