Kandidaten

My Jewellery

Sieradenmerk met persoonlijke aanpak

Logo My JewelleryMy Jewellery is een sieradenmerk met een innovatief businessmodel. Door creatief ondernemerschap met een persoonlijke aanpak via sociale media te combineren, groeit het bedrijf als kool. My Jewellery creëert met zijn ontwerpen en media-aanpak zo veel rumour around the brand, dat winkeliers in binnen- en buitenland de sieraden graag opnemen in hun assortiment.

Een gedreven ondernemer
‘Ik wist dat het anders kon en dat heb ik inmiddels wel bewezen!’ lacht Sharon Hilgers, sieradenontwerper en oprichter van My Jewellery. Toen zij haar bedrijf vier jaar geleden begon, werd de sector gedomineerd door onpersoonlijke bedrijven die zichzelf ver boven de klant waanden. Facebook en andere sociale media stonden op het punt om ook op zakelijk gebied echt door te breken. Sharon was destijds 22 en al sinds haar 13e actief met het maken en verkopen van sieraden. Sharon: ‘Ik plaatste al regelmatig foto’s van zelf ontworpen sieraden op Facebook en merkte dat er veel interesse was.’

Pitchfilm


De eerste ‘Facebootique’
Sharon besloot de stap te wagen en haar eigen ontwerpen een groter podium te geven. Ze startte My Jewellery op een van de eerste Nederlandse bedrijfspagina’s op Facebook. Ze deelde verhalen, plaatste foto’s van nieuwe materialen, trends, stijlen en sieraden en maakte contact met een groeiende groep geïnteresseerde volgers. Al snel kon ze het aantal bestellingen niet meer bijbenen. Daarnaast kreeg ze steeds vaker het verzoek van andere ondernemers of ze haar sieraden in hun winkel mochten verkopen. Het werd dus tijd om het groter aan te pakken. Met een webshop voor consumenten, een website voor de groothandel en externe productie.

Wisselwerking tussen online en fysiek
My Jewellery verkoopt zijn sieraden op dit moment zowel online als in ruim vierhonderd fysieke winkels van resellers in Nederland, Duitsland, België, Frankrijk, Polen en Zuid-Afrika. Daarbij is te zien dat er een mooie wisselwerking is tussen de verkoop in de fysieke winkels en de mate van aandacht die het merk krijgt in sociale media, zoals Facebook, Pinterest en in blogs. ‘Het online kanaal is perfect voor inspiratie en oriëntatie,’ verklaart Sharon, ‘terwijl de fysieke winkels weer handig zijn om de sieraden goed te passen en te bekijken. Zo vullen online en fysiek elkaar perfect aan.’

My Jewellery
Sharon Hilgers

De kracht van sociale media
Sharon ontwerpt al haar sieraden nog steeds zelf in haar kenmerkende kleurrijke stijl met veel verschillende materialen. Door zeer regelmatig nieuwe ontwerpen aan de collectie toe te voegen houdt ze de buzz onder haar ruim 200.000 volgers op de sociale media gaande én biedt ze haar resellers een waardevol merk waarmee ze hun klanten steeds iets nieuws kunnen aanbieden. Het is een klassieke win-winsituatie.

LiveWIRE als klankbord
Haar carrière als ondernemer is de laatste jaren erg snel gegaan. Nu Sharon met My Jewellery de halve finale van de Shell LiveWIRE Award heeft bereikt hoopt ze dat ze via de ogen van experts en andere ondernemers binnen het netwerk naar zichzelf kan leren kijken. ‘Ik ben zonder lening en zonder hulp gestart’, concludeert Sharon. ‘Waarschijnlijk zijn er dingen die nog beter kunnen.’  

image description